ΓΙΑΤΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ; (Πρόγραμμα PROVED)
Το πρόγραμμα PROVED (Παραγωγική Μάθηση στην Επαγγελματική εκπαίδευση) είναι ένα πρόγραμμα 2 ετών το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Φινλανδία, την Γερμανία, την Ελλάδα (Κίνηση «ΠΡΟΤΑΣΗ» και 2ο Εργαστηριακό Κέντρο Πάτρας) και την Λιθουανία. Ο βασικός του στόχος ήταν να συνεισφέρει σε μια υψηλότερη βαθμίδα επαγγελματικής απορρόφησης νέων και νέων ενηλίκων, να μειώσει τα ποσοστά της σχολικής διαφυγής στο επαγγελματικό λύκειο και κατά αυτόν τον τρόπο να αντιπαλέψει την φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό των μειονεκτούντων νέων. Βελτιώνοντας τα συστήματα των επαγγελματικών λυκείων στις συμμετέχουσες χώρες, οι μειονεκτούντες νέοι ενισχύθηκαν με έναν καλύτερο τρόπο στην μετάβασή τους στην αγορά εργασίας. Τέλος το πρόγραμμα επιδίωξε να μεταφέρει τις αρχές μια δοκιμασμένης και επιτυχημένης εκπαιδευτικής προσέγγισης (της Παραγωγικής Μάθησης) από το πεδίο της γενικής εκπαίδευσης στο πεδίο της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
www.iple.de/PROVED www.ineps.org
ΓΙΑΤΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ PROVED
Στην Ελλάδα το 64% των νέων ανθρώπων μεταξύ 15-24 χρόνων είναι χωρίς εργασία. Μειονεκτούντες νέοι χωρίς βεβαιώσεις σπουδών και με χαμηλά προσόντα, δεν έχουν ευκαιρίες να βρουν εργασία μόλις τελειώσουν το σχολείο. Ταυτόχρονα το ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ Λύκειο είναι υποτιμημένο σαν σχολείο μόνο για «κακούς μαθητές». Συχνά παρέχει εργαστήρια μέσα στους χώρους των σχολείων η σε κέντρα αλλά δεν συνδέεται με την αγορά εργασίας και τις επιχειρήσεις. Οι μαθητές δεν έχουν επιλογές να διαλέξουν ένα πρόγραμμα σπουδών σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητές τους. Η Παραγωγική μάθηση θα δώσει στους νέους αυτούς ευκαιρίες να μάθουν σε πραγματικές συνθήκες ζωής σύμφωνα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα τους και να συνδέσουν την θεωρία με την πράξη.